2015. július 30., csütörtök

Tesco online bevásárlás - teszt




Hogy mi legyen a kezdő tesztelős bejegyzés, arra elsőként a Tesco házhozszállítása ugrott be. Hogy miért? Az alábbiakban kiderül



Budapesten lakom, közel a belvároshoz, jó tömegközlekedési lehetőségekkel, tehát rövid idő alatt nagyon sok minden elérhető. Boltból is kettő pár perc gyalogtávolságra van, amelyek nagyon jók a napi kisebb beszerzésekhez, de a nagybevásárlásokat nem feltétlenül itt szeretném intézni. Viszonylag közel található az egyik nagy Tesco is, de mivel nincs autóm, nem tudok mindent megvenni, amit szeretném, aszerint kell szelektálnom, hogy mi az, amit egy hátizsákban haza tudok cipelni (és nem vagyok egy súlyemelőbajnok típus, tehát a vizek, üdítők, konzervek, nyáron dinnye stb. mind a boltban maradt).
Így aztán nagyon megörültem, amikor a Tesco bevezette a házhozszállítást. Ki is próbáltam még az elején és azóta is rendszeresen használom, nekem abszolút bevált. Olcsóbb és időt spóroló ahhoz képest, mintha magunk mennénk el az áruházba.


Rendelés menete:
A szolgáltatás elérhető a   webcímen vagy mobil applikáción keresztül is. Én még csak a webes felületet próbáltam.
Elsőként ki kell választanunk a szállítási címet és az idősávot, hogy mikor szállítsák ki az árut. Ez egy két órás intervallum. Ezt próbálják tartani, kétszer volt, hogy később jöttek, az egyik elég komoly késés volt, este 8 és 10 közötti idő helyett 3/4 12-kor ért oda a futár. Hát, ettől mondjuk nem voltam túl boldog ... Viszont előtte többször egyeztettek velem telefonon, hogy késni fognak és hozhatják-e még, valamint kárpótoltak egy kuponnal, amivel a következő alkalommal ingyen volt a kiszállítás. Egyszer korábban is jöttek, akkor is egyeztettek előtte velem. A kiszállítási díj idősávonként változó, számomra kissé kaotikusan, feltételezném, hogy akkor olcsóbb, mikor kevesebben vannak otthon és kevesebben rendelnek (délelőtt és kora délután), de nem feltétlenül. Az árak 299 és 799 Ft között mozognak, mindenképp olcsóbb, mint a benzin oda-vissza. Pláne, hogy nem kell a boltban tolonganunk, sorban állnunk stb. Ja, és felhozzák a 7. emeletre az ajtómig (jöhetnek a kartonos ásványvizek :D).
Majd ezután jön a termékek kiválasztása. Termékcsoportonként haladhatunk, de nézhetjük csak az akciós termékeket vagy a már korábbi vásárlásokban szereplő termékeket is. Én ezeket nem használom, mert néha a normál áras termékekből van olcsóbb, mint az akciósból, én meg csak ritkán vagyok márkahű és amúgy is szeretek új dolgokat kipróbálni. Rá is lehet keresni keresőszóval egyes termékekre, én pl a mascarponét (az utóbbi időben függő lettem) sehogy nem találom, csak így (mondjuk nem is vettem még itt sosem, mert drágább, mint máshol)
Ha kiválogattunk mindent, elküldjük a vásárlás listáját, amiről egy e-mail is érkezik. Nagyon jó funkció, hogy a kiszállítás előtti nap este 11 óráig lehet módosítani a rendelésen. Én ezt rendszeresen kihasználom, mert sokszor csak később jut eszembe, hogy kell még valami, másrészt van, hogy nincs időm az egész választékot egyszerre vegigböngészni, így megnézem egy részét, elküldöm, majd folytatom, mikor újra ráérek.



Termékek:
A zöldséget, gyümölcsöt szeretem a boltokban én kiválogatni, de itt, amit kaptam, tényleg szép volt minden alkalommal.
A tojást viszont több alkalommal úgy kaptam, hogy több darab össze volt törve, ezt nem néztem meg átvételkor, erre nem árt figyelni!
A különböző típusú termékek külön szatyorban érkeznek, pl a fagyasztott áru kék színűben, így rögtön tudjuk, hogy azt be kell tenni a fagyasztóba. Az én rendeléseimnél ez 8-10 zacskót jelent, a környezetvédők a hajukat tépnék ...
Az akciósak közül természetesen van, ami elfogy, ehelyett próbálnak helyettesítő hasonló terméket adni, de ezt nem kell elfogadni, én kb fele-fele arányban vettem át vagy küldtem vissza. Ha nem fogadod el, akkor a futár kézzel számolja át az összeget, nekem volt egyszer, hogy elszámolta, azért tűnt csak fel, mert nagy volt az eltérés, újraszámolta, akkor már jobban nézett ki az összeg :)
Jó lenne, ha a teljes árukészletből lehetne rendelni, akár a ruhákból, akár másból, én pl tescos virágföldre vágytam volna, hogy ne kelljen cipelni, de ilyesmit nem lehet rendelni.
A szállítók eddig egytől egyik udvariasak és készségesek voltak. Az is meglepő volt, hogy egyikőjükkel próbáltam jófej-együttérző lenni, hogy biztos milyen sok a munkájuk, nincs pihenés stb, de erre azt válaszolta, hogy teljesen elégedett a munkaadójával, annyi a munka, hogy meg tudják csinálni. Hát, ilyet is ritkán hallani, bár lehet, hogy azt hitte a dolgozó, hogy rejtett kamera van valahol felszerelve? :D Viszont ha tényleg így van, az egy plusz jó pont a Tesconak.
A fizetés csak bankkártyával lehetséges. Clubcardot nem lehet használni. Update: mégiscsak lehet Clubcardot használni, én voltam a béna.


Összességében nagyon jó szolgáltatásnak találom, engem teljes mértékben meggyőztek, ajánlom is mindenkinek. Szerintem, ha beindítanák a vidéki kiszállítást is, akár magasabb díjért, rengeteg új ügyfelük lenne, hiszen autó nélkül ott még nehezebb megoldani a nagybevásárlást.


Vélemény: 5*


4 megjegyzés:

  1. Szia. A Clubcardra ők maguk teszik rá a pontot, a blokkon látszik, hogy hány pontot kaptál és az egyenleged. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, de úgy tudom, a Clubcard számát rendelésnél nincs hova feltüntetni. Vagy én tudom rosszul?

      Törlés
  2. Egyébként én maximálisan meg vagyok elégedve velük, nekem egyetlen egyszer késtek a kb 50-ből és akkor is szóltak időben. Egyszer volt bunkó a kiszállító, minden más esetben nagyon kedvesek és segítőkészek voltak, pedig igazán megdolgoztatom mindeig őket (sok kg liszt, több zsugor ásványvíz, csupa nehéz dolog :) ) :)
    Zsófi

    VálaszTörlés
  3. Én sem aprózom el a dolgot, ha már rendelek, jó nehezeket inkább így veszek, mint a napi bevásárlásoknál, nálam csak kedves és segítőkész kiszállítók jártak :)

    VálaszTörlés